Direktlänk till inlägg 19 april 2011

Tur att jag kan skriva :)

Av Kristina - 19 april 2011 09:59

Har under några dagar haft j-igt ont i halsen ~ så ont att jag har svårt att prata. "Var tyst" säger då 'förstå-sig-på-vetarna'... men hur lätt är det? Fattar nu HUR mycket jag pratar (kan ju vara både en positiv och negativ insikt) och hur mycket vi faktiskt använder oss av språket. Hur sur jag känner mig när jag inte kan prata och hur arrogant jag upplevs när jag inte uttrycker mig verbalt, utan bara mumlar och nickar. Vilken TUR att jag kan skriva!

Allt detta till trots så gjorde jag slag i saken och fick hjälp av kidsen att röja lite (det är ju bara halsen som är slut inte resten...) Sagt och gjort så fick vi hela halva förrådet rensat och drygt ett lass åkte iväg till återvinningen igårkväll. Tvätten ligger numera i killarnas garderob - inte utspridd över hela övervåningen. Dammsugaren har fått lite näring av dammråttorna - stora som skeppare. Flyttkartonger är numera klara att användas och packas i - ligger heller inte utspridda på våra 112 kvm. När vi hjälptes åt alla så gick det ju på mindre än en timme  

Tänk om jag/vi hade den diciplinen att göra ETT sånt här ryck/vecka då skulle jag ju få ligga och pilla mig i naveln eller filosofera om nåt intressant UTAN dåligt samvete...

Nu kommer jag förhoppningsvis nyttja denna energi och fortsätta packa, slänga, sortera och städa så det inte blir så mycket där i slutet av maj.

Tänk på;

"Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt"

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 januari 2014 11:18

Hej igen. Någon klok person sa... livet är det som händer medan du planerar framtiden... Typ... Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar... Livet här på bloggen har inte varit så aktivt direkt, men det händer ändå saker i livet, som kallas Lan...

Av Kristina - 21 mars 2013 11:18

Torsdag och veckans sista arbetsdag för imorgon är jag LEDIG!!! Sitter och finurlar över saker och ting - och har egentligen ingenting att skriva om. Tyckte bara att det var dags. Blev lite inspirerad av högläsning som vi hade på Kommunals expedition...

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja... Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta sk...

Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!! Tja hur var det nu med ri...

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07


Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag... Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och ...

Ovido - Quiz & Flashcards