Alla inlägg under oktober 2009

Av Kristina - 30 oktober 2009 14:29

Minns ni när ni var små/yngre/vuxna tonåringar??? För en annan tycker jag inte att det var sååå länge sedan, typ 5 år sen... Världen låg öppen, det fanns överhuvudtaget inga hinder på livets resa. Det var inte ens svårt att få jobb å ha råd till att flytta hemifrån... Livet lekte...

Det gör det visserligen än fast inte på samma sätt! Jag tog mig en funderare till när jag blev kallad till "le grand besiktning"... Hoppsan närmar jag mig 40!!!!! Det kan inte vara möjligt - varken jag eller mina kära jämnåriga är väl inte 40??! Vi ser ju inte ens ut som det (om ingen kommer på en på morgonen... förståsss.)?!

Kidsen har visserligen vuxit ikapp sin kära mor... Andreas är väl drygt 175 (!!!) o Sebastian ca 170 (hur f*n har de hunnit dit?) Så det var ju bara att inse sin ålder och med lätta steg studsa iväg till VC för en stämpel i baken "GODKÄND"...

Kvällen före skulle föregås av fasta. Ingen mat efter kl 20 och ingen dryck efter kl 24. Oops när tror du att jag kom på det? Just riktigt gissat... 22.01 när jag förde sista skeden blåbär mot munnen... satan... jaja... förhoppningsvis får jag bra Hb iaf... *fniss*

"Morgonstund har guld i mun" - den raden har inte en stressad, två barns, singelmorsa som precis har dragit på sig en 4 månaders kattunge (som inte har vett att komma när matte kl 6.45 håller på att väcka HELA kvarteret när eländet inte vill komma in...) skrivit - det skall du bara veta!

Liiite sen och förmodligen med ett liiite förhöjt blodtryck kommer fröken insladdandes på VC för att ta prover...

ANDAS!!! "Hejsan, hejsan"... "Nejdå, morgonen har varot lugn..."Är inte alls hungrig"...

Blodprov, blodtryck, Hb ock annat togs... sedan var det dags att dricka sockerlösning... urk på burk... har inte ätit - hrm tja... och skall nu fylla buken med sockerlösning! *svälj* glas ett gick ju bra... *svälj* glas två gick ju åsså ganska bra med ett lite ansträngt leende... *svälj* hrm... INTE gosigt gott direkt men men...

Nu skulle jag sedan sätta mig ner och fylla i en enkät om matvanor, motionsvanor, sociala vanor, sexvanor, sovvanor, kramvanor osv osv 15 SIDOR!!!!

Oj nu kokar maten över... fortsättning följer...

Kram kram


Av Kristina - 12 oktober 2009 18:06

Sitter å läser en kompis blogg och börjar fundera - hrm hade inte jag en sådan??? Visst faaan... slurp vad det var länge sedan jag var in och bjöd lite på mig själv - nej nu börjar det vara dags... å härmed lovar undertecknad att jag skall vara mera alert...

Vad har hänt sedan sist då? Tja några månader äldre och tjo å tjim vad det skall bli trevligt att äntligen uppnå det fräscha åldern av 40 år! Visst är det då livet börjar???

De flesta av mina vänner har ju redan varit i denna sits men jag ville delge den ändå. HUR skall firandet gås tillväga? Skall jag dra runt hela detta kalas SJÄLV? Eller skall jag vara lite "elak" och följa med någon polare som gärna vill dela afton? Hrm dela med sig SIN DAG??? Den stora önskan vore att jag tog mig tid till att verkligen ha MIN dag! Bjuda in ALLA trevliga människor som jag mött under dessa år som då faktiskt har betydelse för hur jag är idag (tja kankse inte alla - om jag skall ha en trevlig kväll själv)... Tål att tänkas på...Någon som har en idé?

Kram kram

Ovido - Quiz & Flashcards