Alla inlägg under maj 2011

Av Kristina - 11 maj 2011 13:37

Igår skulle jag ju vara effektiv, organiserad och arbetselak, gå lös på mitt dåliga samvete och BÖRJA packa. Drog igång med dunder o brak med att ladda både tvätt och diskmaskin, sladdade in i köket och gjorde middag. Sedan min vana trogen så satte jag mig framför dumburken (måste ju hinna se liiite på Giro D´Italia ~helt såld på cykelsporten och kommentatorerna). Tragik följer nu touren för igår hedrades Wouter Weylandts minne genom en sorglig, men samtidigt väldigt fin och värdig etapp. De nästan 2oo cyklisterna rullade etappen i Weylandts minne och de sista 5 km körde hans lagkamrater och bästa vän Tyler Farrar i procession. Tårarna rann på idrottmännen och på undertecknad. Tragiskt med dessa olyckor, cyklisterna sitter helt oskyddade med en liten plastbit på huvudet i över 72 km/h nerför. Tragiskt för hans familj, vänner, ja alla kring honom. Men tänk så skönt för honom själv, om man ser det HELT egoistiskt. Han dog medan han gjorde något som han verkligen älskade. "R.I.P Wouter"

 

Vad tror ni hände med min energi efter middagen???? Tja den räckte iaf till att hämta 13 kartonger i stan och chatta lite på FB...Hoppas energin flödar imorgon  - för sedan går ju Sverige loss på Tyskland, jag skall göra en eller två kanongoda pajer till fredagens begivenheter (AFW på båtklubben i Bureå ), ÅVC är öppet till kl 19 och kartongerna ekar tomma. Det finns att göra om man så säger.

Tänk på;

"Stäng ute det som stör - led in det som stimulerar!"

Kram å ha den bästa av dagar!


Av Kristina - 10 maj 2011 13:16

 

Under denna månad så kommer det att hända saker. Flytt in till Skellefteå med allt vad det innebär i packning, sortering, kastning, köra saker hit och köra saker dit, tvätta och städa. * Pust jag blir nästan slut bara jag tänker på det. Vi ska ju bryta upp från Bureå där vi trots allt bott sedan 1997 (det är det enda kidsen vet) och det har hänt mycket roligt under dessa år. Vi har många vänner och bekanta, man känner till samhällsstruktur, föreningar, skola, affärer och andra lokaler.

En skrämmande tanke har varit att vi skulle flytta in och ut SAMMA dag men nu har jag rett ut de frågetecknen och vi får tillgång till vår nya lägenhet redan under morsdagshelgen och förrådet redan nästa helg - tjoho!!!

Jag börjar om på mitt ordinarie arbete uppe på Ömheten tillsammans med de trevliga människorna, jag har kommit in på min efterlängtade pedagogikutbilding (sommarkurs i Härnösand) samt att jag skall stöka liiiite i stugan... sedan måste jag ju hinna leva åsså...

Kan bli lite körigt här i slutet på maj och i början på juni - men det blir bättre sedan och tänk på...

Ibland är glömska värdefullare än gott minne...

Kram på er och ha den bästa av dagar!

Ovido - Quiz & Flashcards