Direktlänk till inlägg 21 mars 2013

En vanlig torsdag!

Av Kristina - 21 mars 2013 11:18

Torsdag och veckans sista arbetsdag för imorgon är jag LEDIG!!! Sitter och finurlar över saker och ting - och har egentligen ingenting att skriva om. Tyckte bara att det var dags. Blev lite inspirerad av högläsning som vi hade på Kommunals expedition igår. Högläsningen handlade om en reseskildring över en 11 timmars flygning till Vietnamn - em fantastisk skildring som borde ges ut i bokform... Tror fasen att jag skall föreslå det!


Veckan börjar gå mot sitt slut och helgen hägrar - och vad händer i helgen??? Jo, stugtimringen kommer igång. Allt är inhandlat och saker förhoppningsvis iordning. Vilken glädje att faktiskt få göra en sådan här sak i livet! Bygga något från grunden och se hur det växer - fantastiskt vilken ynnest  . Love every minute of it!!!!


Sedan funderar jag rätt så mycket kring förhållningssätt kring ungdomar... Balansen mellan oss vuxna (?) föräldrar och våra tonåringar på väg in i vuxen världen - vad gäller? Vad är rätt? Vad är fel? Finns det rätt lr fel? Jag vet att ungdomarna vill testa gränser och utmana sig själva. Att börja gymnasiet är ju faktiskt ett stort steg (var ju inte så länge sedan jag själv var där - fast mina killar tror det var på stenåldern...). Det blir ett nytt sätt att prata, ett nytt sätt att vara och att bete sig på, dvs helt andra spelregler motför grundskolan i "lilla och trygga" samhället de vuxit upp i. De behöver vuxna som lägger sig i och är nyfikna på deras värld, men var skall jag som vuxen lägga ribban? har dock till stor del bestämt mig! Har lovat mig själv att jag skall lyssna, stå upp för mina egna åsikter, bry mig och finnas, orka och ha koll på läget, ställa krav, vara en förebild samt respektera dem! Oj det låter som jag måste omskola mig till Florens Nightinggale  .... Men vad skall jag göra - älskar ju mina små... hrm stora killar! Pöss på er!

Tänk på;

" Den högsta formen av intrelligens är sunt förnuft"

Tjing å ha den bästa av helger!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 januari 2014 11:18

Hej igen. Någon klok person sa... livet är det som händer medan du planerar framtiden... Typ... Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar... Livet här på bloggen har inte varit så aktivt direkt, men det händer ändå saker i livet, som kallas Lan...

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja... Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta sk...

Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!! Tja hur var det nu med ri...

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07


Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag... Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och ...

Av Kristina - 1 oktober 2012 10:16

Söndag och arbetsdag i stugan inbokad! Nu var det dags att ta i med hårdhandskarna - nu skall hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort! Utrustade med hammare, kofot och tigersåg var vi peppade som tusan! Jag och Anki hade inte tagit ut lampor, elka...

Ovido - Quiz & Flashcards