Alla inlägg under oktober 2012

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07

Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag...

Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och vad tror ni??? Naturligtvis så behövs det A) Rivningslov B) Nybyggnadskarta C) Fasad o planritning D) Bygglov E) Godkännande av sakägarna - allt till det fasionabla priset av 26 859 svenska riksdaler... Tjoho vad jag tycker att det var trevligt... lr inte.... Ja ja ja - jag får väl se det så att jag får till det ordentligt nu då - alla papper i ordning, så detta skall ICKET stå i vägen för mitt totala engagemang och glädje just nu. Bara solsken i hjärtat!

Annars har väl veckan rullat på. Kidsen har slitit ut sofftyget, katten har hjälpt till med klorna på sidorna och själv har jag jagat som en iller med dammsugaren. Men nu är det slut med det för helgen är här och bara trevligheter väntar! Fortsatt rivning i stugan (utan rivningslov huvvaligen - fast så länge taket står kvar så) och kanon sällskap hela helgen. Funderar på vilken kulinarisk rätt jag skall laga till på lördagkväll? Förslag mottages tacksamt!

Vill bjuda på en liten tjuvtitt på planritningen på det framtida paradset - så vassegoda!

Kram å ha den bästa av helger! 

      


Av Kristina - 1 oktober 2012 10:16

Söndag och arbetsdag i stugan inbokad! Nu var det dags att ta i med hårdhandskarna - nu skall hela rasket rivas, nu ska hela rasket bort! Utrustade med hammare, kofot och tigersåg var vi peppade som tusan! Jag och Anki hade inte tagit ut lampor, elkablar osv - det fixade pappsen galant! Vitrinskåp o soffa bar Andreas o Nicklas ut och formligen tryckte in i förrådet... Liiite muttrades det om att "vad f-n ska denna sparas för???"! Kaminen stod dock kvar efter upprepade försök att rubba eländet! Det går inte - så vi väntar tills den ramlar ur... Sedan var det dags för det tunga artilleriet!

    

Så här ser vårt vackra vardagsrum ut utan finliret... Snygga tapeter om inte annat;) Det har även blivit rätt så ljust och fint när vi fick upp det fönster som har varit överbyggt. Synd att vi inte kommit på det tidigare - nu används det ju bara som "utskeppningskanal" av rivet... (oj vilket ord - undra om det är rätt???)

 

Sedan hamnade allt från askan in i elden :) Det var rätt så varmt och skönt kring brasan. Då jag var förste inkastare och har nästan brännsår i ansiktet! Men nu är det gjort och vi tar nya tag nästa helg! Är det någon som är sugen på att följa med och hjälpa till så är det bara att hänga med!

 

Nu har det gått ett dygn sedan jag har sett ritningar och de delar som är kvar under tältet och jag har fortfarande inte smällt allt - men jag säger bara det! FASEN SÅÅÅÅ BRA DET KOMMER ATT BLI (efter allt jobb då naturligtvis...)!

Nej nu skall jag ringa och boka grävare, ett fyllnadsjords lass och sand...

Tjing och ha det bäst ☀ ♥


Ovido - Quiz & Flashcards