Alla inlägg under december 2009

Av Kristina - 9 december 2009 12:01

... är inte min starka sida...

Jag blev fascinerad av mig själv igår igen... skulle vara duktigt och ta tag i renoveringen av toaletten nere. En liten toa som min kära hyresvärd har renoverat med att spackla gamla hål samt måla i en vacker neutral vit färg. Startar bra...Jag åker upp till IKEA o shoppar loss lite med goa vänner (ha ha ha shoppade för minst pengar...) och kom nöjd och belåten tillbaka till burebygden för att fixa allt klart!

För det första så tappade jag inspirationen på vägen - fann den igen igår och startade med gott mod upp arbetet... Två hyllor schvissade upp, detsamma gjorde en liten korg där jag har lite toalitteratur... Hej vad det går...

MEN där gjorde jag min första tabbe... ibland VET jag saker men jag förtränger dem på nåt vis... skulle skruva upp en spegel - och där hände det saker...

Skruvarna gick inte riktigt in... "ha" tänkte Kicks.. "tillfälligt bakslag... vi fortsätter".

NU skulle jag ha gått på gamla meriter o lagt ner arbetet - men si jag var INTE vis av gamla erfarenheter denna gång heller!!!!

Nej jag fortsatte (känner att jag eldar bara jag skriver...) och nu ståtar jag med två jättehål i väggen där mina handdukskrokar egentligen skulle ha suttit... J*lar!!!!

Har försökt smussla över dem med annat men bara vetskapen...

Ja ja... jag lär av mina misstag - eller?...


Så här ser det inte riktigt ut då... men med mitt temprament kunde det ha sett ut så här...  

Av Kristina - 7 december 2009 21:11

Har under helgen haft den stora förmånen att nästan vara klar med alla julklappar, både till mig själv och till de jag köper till. Skall inte avslöja något men det blev bra, nödvändiga, billiga o toppen saker detta år!!! Riktigt stolt över fröken...

 

Så fredagen startade liiite senare än vad jag hade tänkt mig men vi var vid finska gränsen vid två, eftersom IKEA nu inför julen har öppet till 22 så kände jag lugnet. Handlade mina saker i lugn o ro. Och handlade gjorde jag - man bara nödvändigheter (inte som Ullared som jag just avhandlat... herregud vad de handlar...). Sedan hade vi en MYCKET trevlig helg i Luleå (synd på Jessica som inte fick träffa alla kul personer - the one i grå T-shirt, killen i vit skjorta, Jaana med äkta hälft o Ankis... *ASG*).

Vände kosan hemöver under söndagen - handlade lite till nödvändiga saker i både Luleå o Piteå - och landade "safe and sound" i Bureby under aftonen.

Kröp i säng med ett leende o sov som en stock ( tom Sixten drog timmerstockar - saknat matte förstår jag...).

Idag har jag inte gjort ...  

... ett dugg!! Packade upp o spred ut i hallen - samlar mod, kraft o den inspiration jag hade när jag handlade... hrm var har den tagit vägen??! Nån som sett den eller någon som villl hjälpa till ??!!

Ovido - Quiz & Flashcards