Alla inlägg under augusti 2012

Av Kristina - 28 augusti 2012 15:13

Det har gått en dag på min avgiftning från sommarens trevligheter. Har tillbringat dagen med diverse studiearbete, både fysiskt med listor (mina älskade listor) samt att jag själv har förkovrat mig... Har även haft en del att fundera på när det gäller mina framtid/fritidsplaner... Skall jag renovera det gamla eller köpa "halvnytt" som e liite dyrare?? Jag hatar att stå inför såna här beslut när jag inte kan.... Det är lite pengar involverat också - så det kräver ju lite eftertanke. Men nu väntar jag på svar och sedan får jag väl ta ställning till det. MÅSTE försöka släppa det nu!

Sedan ringde jag till en kär vän, en toppen kvinna (min mentor i mångt och mycket) idag, för jag tycker att vi skulle planera för ett litet äventyr! Oj vilken överraskning jag fick! Men jag säger bara "you go girl" och skickar med dig ett par visdomsord!!

Man skall kunna be folk dra åt helvete och de skall tro att man bjuder på biljetten dit, då har man lyckats   

Ha det bäst alla glada - Tjing!

Av Kristina - 27 augusti 2012 14:31

Måndag igen då... Men en speciell måndag  För idag är det första RIKTIGA måndagen efter sommarsemestern! Förra veckan smög jag igång med en kort vecka för att sedan åka iväg till Göteborg för att träffa världens bästa kursare Kattys, Kerstin o Marie tillsammans med världens bästa resesällskap Maria   Pöss på er gummor!

Vi har hunnit nästan hela Götet på timmarna mellan kl 23.15 torsdag - 18.3o lördag! Fasen så kul vi har haft! Å till vilket fantastiskt pris... Gissa, gissa, gissa???? 149 svenska riksdaler/resa är välan inget att snacka om???

Allt som allt har jag haft en FANTASTISK sommar! Men men men... detta leverne till trots så har fröken helt kört kroppen i sank. Så under lunchen har jag sprintat runt i centrum för att hitta lite Detox för än det ena än det andra! Lederna (fötter o händer) knakar samt magen vill inte vara med (ps. vill nästan inte erkänna att det både hörs, känns, låter o doftar  ) - så med start imorgon skall jag förhoppningsvis bli mindre svälld och piggare! Vad tror du om detta inköp?

 

Sista kvällen innan detta "ingrepp" har jag lovat att bjuda mina fantastiska nattkollegor på fika... Kanske skulle prova lite grönskaksuppkok och höra vad de tycker om det *he he he*

Nej, skämt och sido blir kanske årets sista sliskfika???

Kram å må gott å tänk på;

"Ska man förstå en annan människa, måste man betrakta tillvaron ur hennes synvinkel"

Tjing tjing


Av Kristina - 22 augusti 2012 10:33

Hittar denna i högen av mitt dåliga samvete...

Frågan dyker upp om jag skall fortsätta eller om det är dags att lägga ner???? Varför skriver jag inte, är det inget som händer i livet just nu? Elller vill jag inte dela med mig nåt?

Jag gör ett försök till så får vi se om denna HLR funkar eller om det är sista andetaget för "Skorpan 69"

Sommaren har bjudit på en massa myyys men även en MASSA JOBB! Stugan har legat i fokus! Städning, röjning (och då menar jag skogsröjning samt brännässelröjning), målning, byggnationer samt grävning och det bästa av allt är att det inte är slut ännu   Det är ju neverending story Innansjön 7:24!!! Tur att jag tycker att det är kul och TUSEN TACK för all hjälp som jag fått av nära och kära - löööv ya all!

Lägenheten i schtaan har ekat tom under en månad... Hade en fantastisk tur att jag hade semester den första perioden med endast tre veckor för att sedan ha ledigt igen under v.33 - bra jobbat Landström!

Nu har jag börjat om att jobba och skall från i måndags jobba heltid på Kommunal (som då innebär 4o timmars arbetsvecka med revelj kl o6 varje morgon, fast ingen helgtjänstgöring)!

Imorgon kommer fröken att placera sig på tåget ner till Göteborg och umgås med lite fantastiska människor i södra landsändan - fast jag kommer att sakna de här i norr ofantligt!

Kram på er!

 



Ovido - Quiz & Flashcards