Alla inlägg under juni 2009

Av Kristina - 14 juni 2009 20:38

Nu har det gått lite tid i min nya bostad, och det börjar kännas RIKTIGT bra! Jag har fortfarande rätt så mycket  småfixande kvar (hjälp pappa jag har inga lampor i taken - elektrikerns barn har sämsta belysningen o har heller inget självförtroende att prova själv?) men det börjar vara mysigt! En kul grej är också att jag börjar hitta hit!?

Vaddå? tycker säkert någon av er, men har ni tänkt på hur lätt vi har att ta de gamla "dikena"...? Jag tänker bara så lätt det är att slå av hjärnan och utgå från ryggmärgen. Jag har under snart två veckors tid hamnat vid brevlådan i min gamla lägenhet (det är ju visserligen bara 30 meter mellan - man tänk den dagen som 87;an bli uthyrd... vad skall den nya hyresgästen tro? - Ring psyket!!) och det är helt omedvetet. Men nu har jag gått rätt för första gången! Hejja jag!

Det ställer till det lite också att det ser lite olika ut här, kläderna är inte på samma ställe, jag har ännu inte fått upp några hyllor på toan - grrr - så jag letar handdukar lite överallt på mina 112 kvm. Men samtidigt är det en UTMANING och visst är det det i livet som för oss människor frammåt??!

Fick även långväga besök idag - KUL Lena o Mats att ni hittade hit! Jag vet, jag vet nu är det min tur att ta mig norröver! Jag kommer när ni minst anar det och våldgästar! Kram och ha en god natt alla vänner både kända och okända!

Av Kristina - 7 juni 2009 15:59

Nu är jag inne i "min" femma!!!! Det känns helt underbart att det snart är klart... jag har hittat ALLA kartonger, hängt upp alla kläder (eg min kära mor), TAPETSERAT tre rum (för första gången i hela mitt liv i lördags), fixat o donat. Nu ser jag slutet och jag är oxå helt slut! Vaknade vid 12 idag efter en jobbarnatt, men en fruktansvärd huvudvärk, rinnande näsa och jag tror faktiskt att jag har lite feber. Men det är nog efterverkningarna...

Nu ligger jag och slappar framför TV´n och ser Söderling bli krossad av Federer (iaf i första set).


Sköt om er! "I´ll be back"//Kicks

Ovido - Quiz & Flashcards