Alla inlägg under mars 2009

Av Kristina - 26 mars 2009 16:24

Dagens stora utmaning har varit att hålla sig i någorlunda ordning... Nu har det riktigt släppt för bruden tänker du... men jag hoppas fortfarande att jag har de flesta grå kvar...

Jag har under en längre tid funderat på att flytta. Jag har lovat kidsen att INTE flytta till schtaan innan de går ut grundskolan så vi stannar på orten. Vi är tre stycken som skall samsas på 76 kvm och det börjar vara jävligt trångt!

Efter DISKUSSIONEN (med efterföljande familjaråd, där vi alla började sansa oss...) så började jag fundera ordentligt på detta med att flytta. Men eftersom det har varit lite traumatiskt med flyttar för mina älskade kottar så har jag dragit lite på det.

Jag är från födsel och ohejdad vana en rätt så spontan person så jag tänkte " jag gluttar in på Skebo och ser vad de har att erbjuda". Hmmm då var de dessa jädrans lösenord med efterföljande " lösenordet är inkorrekt, du loggas inte in..." som gör att ens blodtryck stiger i skyarna. Men efter några djupa andetag och TVÅ nya lösenord så var jag äntligen inne på sidan. Hej å hå, där fanns en lägenhet till oss - utlagd SAMMA dag och med gatnumret 69 (född 69 måste vara ödet...). Det måste ha varit meningen. Sagt och gjort jag ringer till min FANTASTISKA vaktmästare Stig och frågar "läget?". Stackarn ligger hemma med ischias och kan knappt röra sig. Det är service det!! Löneförhöjning till honom skall jag strida för!

"-Jo, jag har tänkt på dig när det gäller lägenheten", säjer denna fantastiska varelse på sitt trygga buremål... "Men eftersom jag ligger hemma och knappt kan röra mig så har jag inte hunnit och kommer inte att orka åka och visa dig den". Hmmm frustrationen som jag i det läget kände måste vara i ungefär samma klass med Skellefteå spelarna som inte kunde få mål på "Monstret " från värmlandsskogarna...

Men då uppenbarar det sig en jobbarkompis som säjer "Kolla eniro.se - så följer jag dig och tittar på lägenheten". JA, vad fan har inte jag kommit på det för... Ring, ring... snabbt och gjort ca 30 minuter senare så var jag hos min "granne". Det visade sig att vi hade varit på fester tillsammans med våra tidigare liv... hej vad världen är liten.

Fundera igen! Har jag råd? Vad kommer kidsen att säja? Vill jag lämna min lilla lägenhet som jag stökat så mycket i? Har jag råd? Hur kommer grannarna att vara? Skall vi flytta igen? Varför ska vi flytta? Har jag råd?

... tankegångarna har varit många... så ni som måste umgås med mig fram till nästa torsdag - tag er i akt - ni får vara mitt bollplank under tiden! I´ll be back...

Vi läses! Kram Kicksan

Tänk på...

Av Kristina - 24 mars 2009 14:47

Njöt i stora drag i helgen... Hade gjort en jobbarkompis glad genom att byta, det var fint väder under söndagen, glada barn (tonåringar brukar inte så ofta le...), skoteråkning, grillning... vad mera kan man begära egentligen? Är vi nöjda över det lilla eller står vi hela tiden och väntar på mera? När skall vi då hinna njuta av dagens små glädjeämnen?

Jag faller naturligtvis tillbaka i "negativism-träsket" jag också... men varför inte bidra till att göra andra glada bara genom att se något positivt i livet. Kanske tycker en del att " vad faaan..." ... Kristider, finansiella katastrofer, enorma bonusar osv osv osv... Tja, det ser förjävligt ut ibland. Men vad kan jag bidra med då?  Tänkvärt att vi ibland stannar upp och funderar på vad som är glädje i våra liv...

Kram på er alla ljuvliga människor!


Av Kristina - 17 mars 2009 14:12

...Varit till frissan idag... Frågan är finns det någon som är nöjd när ni går från denna inrättning?? Visst är man fin... men inte riktigt sig själv känns det som. Jag kom dit som grå med nötta toppar och livlöst strip, visserligen med lite lockar (för det är liksom jag)... När jag går därifrån så har jag magma slingor, färgat hår, lite uppbuffat och SPIKRAKT! Hon hade gått loss med PLATTÅNGEN ordentligt! Oj vilken skillnad! Den första jag stöter på är en jobbarkompis... som bara går förbi och efter ett par meter stannar till och vänder sig om! "OJ, så FIIIN du är, men är det inte lite väl rakt! Mmmm... mumlar jag och börjar desperat försöka "locka" till det lite.
Kommer upp i korridoren... " Nu kommer Kicki" hörs det... Faan jag glömde ju att det går inte smyga med högklackat och dessa förbannade golv... flin, flin och tystnaden sänker sig över alla jobbarkompisarna. Sedan kommer någon på att det kanske skall kommenteras när någon har klippt sig... Jag fortsätter att "locka" upp håret... Nja, färgningen och toningen blev kalas, men inga lockar - snyft!!!
Sen händer det något... Gilla läget fröken! Våga prova något nytt! Så jag sträcker på mig och slutar försöka. Går jag till frissan vill jag ju att det skall synas, iallafall undertecknad!
Ha en toppen dag alla ni goa människor och tänk på; "leta inte efter fel - leta efter förtjänster"!
Kram kram...

Av Kristina - 10 mars 2009 14:09

De flesta av oss har barn... vi älskar dem... (oftast o mest när de sover...). En sak som dessa underbara varelser gör är att det på någotvis alltid ligger tonvis med skräp kring dem... Jag bestämde mig igårkväll för att göra något åt saken...
Sagt och gjort så tog min "lille Hitler" över... Renbädda sängen, dammsuga och torka"... kidsen var inte dummare än att de förstod allvaret i deras älskade mors tonläge och faktiskt (?!) gjorde som jag sa... Sedan hade vi så mycket energi över så vi passade på att städa lite garderober åt dem när vi liks höll på... Nu är det tomt...!!! HERREGUD vad de har växt mina små troll... Fram med måttstocken, Andreas 169 cm och Sebastian 165 dito... Oops var har tiden farit...

Tänk på; "Det är värt att fira att du är så bra som du är"
Ha en bra dag!//Kram Kicks

Av Kristina - 9 mars 2009 14:08

Helgen som varit...
... har INTE gått i hälsans tecken.
Familjen har under fredagen varit till Piteå havsbad och lekt tillsammans med goda vänner... det var hur HÄRLIGT som helst... sedan lyckades vi bränna lite pengar när Dollarstore i Piteå lockade... mmm måste nog åka dit lite mera planerat nästa gång. Finns hur mycket saker som helst.
Lördagen var det både slutspelshockey samt melodifestival (förlorade båda gångerna vill jag bara tillägga...). Skellefteå förlorade mot Linköping med 4-0 fast jag tycker inte att det var riktigt rättvisa siffror. Sedan förlorade Lili o Sussi o af Ugglas vann !!!?? Jag bara frågar vem det är som har röstat???
Söndag KROSSADE jag kidsen i bowling... visst skall de lära sig redan som barn att förlora?? Det var visserligen inte med många poäng men trots allt var det en seger! Att jag sedan förlorade i airhockey pratar vi i små bokstäver om...
Nu är det äntligen måndag och vi kan utmana oss med arbetet hela veckan! Kör så att det ryker o tänk på John Lennons tänkvärda ord... "life is what happends while you´re busy making your excuses"... Kram Kicks

Av Kristina - 6 mars 2009 14:14

Nu har jag funderat så länge så nu e det dags att göra något åt saken... Gillar ju att skriva och samtidigt kan jag ju glädja andra... Varför inte... Sagt och gjort nu finns jag här!!! World wide webb - Tag er i akt för här kommer fröken!


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards