Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Should I stay or should I go...

Av Kristina - 26 mars 2009 16:24

Dagens stora utmaning har varit att hålla sig i någorlunda ordning... Nu har det riktigt släppt för bruden tänker du... men jag hoppas fortfarande att jag har de flesta grå kvar...

Jag har under en längre tid funderat på att flytta. Jag har lovat kidsen att INTE flytta till schtaan innan de går ut grundskolan så vi stannar på orten. Vi är tre stycken som skall samsas på 76 kvm och det börjar vara jävligt trångt!

Efter DISKUSSIONEN (med efterföljande familjaråd, där vi alla började sansa oss...) så började jag fundera ordentligt på detta med att flytta. Men eftersom det har varit lite traumatiskt med flyttar för mina älskade kottar så har jag dragit lite på det.

Jag är från födsel och ohejdad vana en rätt så spontan person så jag tänkte " jag gluttar in på Skebo och ser vad de har att erbjuda". Hmmm då var de dessa jädrans lösenord med efterföljande " lösenordet är inkorrekt, du loggas inte in..." som gör att ens blodtryck stiger i skyarna. Men efter några djupa andetag och TVÅ nya lösenord så var jag äntligen inne på sidan. Hej å hå, där fanns en lägenhet till oss - utlagd SAMMA dag och med gatnumret 69 (född 69 måste vara ödet...). Det måste ha varit meningen. Sagt och gjort jag ringer till min FANTASTISKA vaktmästare Stig och frågar "läget?". Stackarn ligger hemma med ischias och kan knappt röra sig. Det är service det!! Löneförhöjning till honom skall jag strida för!

"-Jo, jag har tänkt på dig när det gäller lägenheten", säjer denna fantastiska varelse på sitt trygga buremål... "Men eftersom jag ligger hemma och knappt kan röra mig så har jag inte hunnit och kommer inte att orka åka och visa dig den". Hmmm frustrationen som jag i det läget kände måste vara i ungefär samma klass med Skellefteå spelarna som inte kunde få mål på "Monstret " från värmlandsskogarna...

Men då uppenbarar det sig en jobbarkompis som säjer "Kolla eniro.se - så följer jag dig och tittar på lägenheten". JA, vad fan har inte jag kommit på det för... Ring, ring... snabbt och gjort ca 30 minuter senare så var jag hos min "granne". Det visade sig att vi hade varit på fester tillsammans med våra tidigare liv... hej vad världen är liten.

Fundera igen! Har jag råd? Vad kommer kidsen att säja? Vill jag lämna min lilla lägenhet som jag stökat så mycket i? Har jag råd? Hur kommer grannarna att vara? Skall vi flytta igen? Varför ska vi flytta? Har jag råd?

... tankegångarna har varit många... så ni som måste umgås med mig fram till nästa torsdag - tag er i akt - ni får vara mitt bollplank under tiden! I´ll be back...

Vi läses! Kram Kicksan

Tänk på...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 januari 2014 11:18

Hej igen. Någon klok person sa... livet är det som händer medan du planerar framtiden... Typ... Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar... Livet här på bloggen har inte varit så aktivt direkt, men det händer ändå saker i livet, som kallas Lan...

Av Kristina - 21 mars 2013 11:18

Torsdag och veckans sista arbetsdag för imorgon är jag LEDIG!!! Sitter och finurlar över saker och ting - och har egentligen ingenting att skriva om. Tyckte bara att det var dags. Blev lite inspirerad av högläsning som vi hade på Kommunals expedition...

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja... Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta sk...

Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!! Tja hur var det nu med ri...

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07


Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag... Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och ...

Ovido - Quiz & Flashcards