Alla inlägg under september 2012

Av Kristina - 29 september 2012 08:06

Igår var jag ut och startade "packa ner" min lilla stuga i kartonger. Fast den är sååå liten så fasen vad jag har grejer. Tur att jag fick med mig Anki som har lite ordning och reda, samt utrustad med en jäkla tålamod. Hon är bara bäst!

Var ju tvungen att ta lite före och efter bilder (även så att jag skall spara till eftervärlden och förhoppningsvis minnas tillbax "minnns du när"...)


   

Vardagsrummet tog vi först - för det var minst arbete med. Bara vitrinskåpet som skulle packas ner. Sedan blev det TOMT så det nästan ekade... Här har jag tänkt försöka spara väggar, tak, fönster och golv (om det går). Kamin åsså naturligtvis. Det här är den del som vi kommer att riva, så ta en sista titt...


     

Kökspackning är nog det jag tycker är tråkigast men Anki gick lös på inventarierna med liv och lust. Jag hann städa toaletten som är 1oo x 6o (och då pratar vi inte meter och inte centimeter - fast det gör man kanske i sådana sammanhang???), skruva ner hyllor och prata lite undertiden Anki huserade i köket. En timme senare, så var det KLART! Den här delen kommer Lars o Birgitta hitta på nåt fantastiskt trevligt med :)


Tjo - nu är packningen gjord. På söndag åker vi ut för att börja riva (hej vad det går). Hoppas bara på fint väder!

Efter röjardagen i stugan så hade jag en sådan tur att jag blev bortbjuden på middag med "the babes" (Jessica, Anki, MÅ och undertecknad) Vad tror ni det bjöds på???? Jo på bordet dukades det fram surströmming!!! Tusen tack Jessica för det - ALLTID lika kul att ses och uppdatera livet!

Tjing och kram på er alla! Ha en fantastisk dag!



Av Kristina - 27 september 2012 13:01

Jahapp - då var det bestämt och två års vånda har kommit till vägs ände!

Jag kommer att riva min "storstuga" och sätta upp en 6o kvm timmerstuga :)

Det kommer att bli en MASSA arbete, en MASSA arbete. Men har ju kommit till insikt att det skulle det ha blivit med den gamla också, så just nu känns det som ett bra beslut (men fråga mig igen på ett par år...)


Det har ju även hänt liiite annat under sommaren uppe på backen - och mycket tack vare världens bästa Nicklas (tusen tack <3 ). Pappa och Svenne var de som startade, men sedan har jag, Nicklas och kidsen spikat, sågat (ja även i mitt högra ben), fipplat, målat och svurit! Men nu står det där - förrådet! Ja, ni ser ju här nere - rätt snyggt lr hur!


       


Nu till helgen kommer jag åka ut och stöka ur stugan på pinaler och möbler. Hinner jag så skall det börja rivas. Tak, golv, väggar, element, kamin och fönster skall sparas till nästa projekt. Söndag kommer vi att börja riva på utsidan om allt har flytit på. Sedan väntar flytt och markarbete under hösten (hoppas vi hinner så långt som möjligt innan snön kommer) Köks- och toadelen kommer under Lars o Birgitta (moster o morbror) ömma omvård, så jag kan ju komma och hälsa på huset...

Och med allt arbete framför mig så brukar jag tänka på det kloka ordspråket...

... "Lyckan ligger inte i ägandet utan i görandet"

Tjing o massor med kramar - ha det bäst!

//Kicks



Ovido - Quiz & Flashcards