Alla inlägg under april 2011

Av Kristina - 21 april 2011 09:12

 

Sitter och kommer till nya insikter med denna bok :)

Jag har den stora förmånen att arbeta med samt vara ruskigt intresserad av kompetensutveckling och olika sätt att lära. Just nu plöjer jag mig igenom och funderar om hur jag kan nyttja lärstilar ~ både personligt och i arbetet!

Har kommit fram att undertecknad är holistisk, har en impulsiv tanketil, styrs av en inre struktur, är taktil o visuell, trivs att lära i grupp eller i par, jobbar bäst på förmiddagen samt vill ha det informellt möblerat o VARMT!! Intressant, intressant... Nu skall jag fundera på hur jag bäst lär kidsen svårt och nytt t ex plocka bort disken, ta undan träningsväskor och SKOR som bara "råkat" hamna precis innanför ytterdörren, samt lite annat smått och gott. Det borde väl gå bra nu när jag kan täcka in ALLA lärstilar eller???

Halsen börjar för övrigt kännas bättre så nu ljuder min stämma lite överallt - nu måste jag ju ta igen de tysta stunderna - skämt och sido...

Påsken står inför dörren och jag har faktiskt inte några stora o svulstiga planer, kommer att ta dagen som den kommer, njuta av det varma, vackra, utlovade vädret. Tillsammans med vänner eller ensam städandes i förrådet. Hur det än blir så kommer det att bli TOPPEN med ledigheten!

*Ängslan förgiftar livsglädjen"

Kram o glad påsk!


Av Kristina - 20 april 2011 15:20

 

Det brann just en tåt... en del människor har verkligen förmågan att ta massor av energi och jag blir lika förbannad på mig själv att jag låter det påverka mig ~ SKÄRPNING!!!

Hur kan personer å ena sidan sticka en i ryggen för att sedan tycka att jag är världens "bästa person" med kramar och hopp om trevlig helg??! Det finns piller för det - ANVÄND DEM!!!!

Pust - nu har jag avreagerat mig lite och eftersom jag inte kan skrika riktigt ännu så blir terapin att skriva av sig istället... Skönt   

Ikväll skjutsas kidsen till kompisar och själv skall jag fortsätta den oändliga storyn att kasta och städa i förrådet. En del skall gå vidare på loppis tänkte jag mig - så håll ögonen öppna den 28 augusti!!

Tänk på;

"Man skall inte jäkta ihjäl sig, även om man får bra betalt."

Kram kram

Av Kristina - 19 april 2011 09:59

Har under några dagar haft j-igt ont i halsen ~ så ont att jag har svårt att prata. "Var tyst" säger då 'förstå-sig-på-vetarna'... men hur lätt är det? Fattar nu HUR mycket jag pratar (kan ju vara både en positiv och negativ insikt) och hur mycket vi faktiskt använder oss av språket. Hur sur jag känner mig när jag inte kan prata och hur arrogant jag upplevs när jag inte uttrycker mig verbalt, utan bara mumlar och nickar. Vilken TUR att jag kan skriva!

Allt detta till trots så gjorde jag slag i saken och fick hjälp av kidsen att röja lite (det är ju bara halsen som är slut inte resten...) Sagt och gjort så fick vi hela halva förrådet rensat och drygt ett lass åkte iväg till återvinningen igårkväll. Tvätten ligger numera i killarnas garderob - inte utspridd över hela övervåningen. Dammsugaren har fått lite näring av dammråttorna - stora som skeppare. Flyttkartonger är numera klara att användas och packas i - ligger heller inte utspridda på våra 112 kvm. När vi hjälptes åt alla så gick det ju på mindre än en timme  

Tänk om jag/vi hade den diciplinen att göra ETT sånt här ryck/vecka då skulle jag ju få ligga och pilla mig i naveln eller filosofera om nåt intressant UTAN dåligt samvete...

Nu kommer jag förhoppningsvis nyttja denna energi och fortsätta packa, slänga, sortera och städa så det inte blir så mycket där i slutet av maj.

Tänk på;

"Det är bara om man börjar, som det omöjliga kan bli möjligt"

Kram

Av Kristina - 18 april 2011 14:30

 

Det var ett tag sedan... Vojne vojne...

Det kan ju ha varit för att jag inte har haft så mycket på... men det är det inte... (flytt, köp av stuga, Thailand osv osv har passerat livet). Det kan ju ha varit för att jag inte har haft tid... men det är det inte heller... (tid finns speciellt för de som har lite av den...)

Nej det är för att jag har blivit en soffpära... Usch vad jag har varit LAT! Och nu står hela livet stilla för att jag har fått ett nytt kontrakt på lägenhet och nu skall flytta in till "La Stada" eller Schtaan (i vardagligt tal bland skelletbor).

Det ser ut som ett h-te åsså - "Rent Hus" nästa... (funderar allvarligt på att anmäla mig själv)

Nu hade jag lite tid över eftersom halsen har lagt av    och det kommer knappt något ljud ur den längre - när jag nu inte kan vara tyst så passar jag på att uttrycka mig på detta sätt istället! Hoppas det blir ett tag så skrivandet blir en vana igen!

Chao o på återseende...

Ovido - Quiz & Flashcards