Alla inlägg under november 2012

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja...

Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta skulle ta köksdelen.

En onsdagkväll i mitten av oktoberringer morbror Lars och det visade sig att köksdelen inte gick att rubba. et var provat från alla möjliga hörn och kanter... Vad var då kvar att göra?

Jo vi fick riva alltihopa. Sagt och gjort så drog vi iväg till stugan, denna gång hade lillebror kommit tillbaka från Thailand och Anki med son följde med, allt för att det skulle gå lite fortare!

Det visade sig att varför den inte hade gått flytta berodde på att den var isolerad med sågspån samt att det fanns ordentliga väggar!

                 

       

Det tog en helg men sedan var det klart!

Tusen tack alla glada för hjälpen!


Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!!

Tja hur var det nu med rivningen???

Jo, allting tar ju liiite längre tid än vad jag har tänkt mig... Så vi hann ju inte riktigt allt som vi skulle hinna under första svängen. Men helgen efter så var vi igång igen!

Nu var det tillbyggnaden som barar SKULLE ner... Helgen före så hade vi rensat insidan och brännt stora delar av inredningen. Nu var det dags för utsidan.

Kidsen och Nicke gick lös med yxor, sågar och hammare. Även jag och gamle far drog vårt strå till stacken.

Men jag slutar tjata om det och låter bilderna tala för sig själv.

     

Tak och väggar tog en liten stund att få ner... Men tillslut hade vi en riktigt stor och fin solterass :)

     

När kvällen drog in över Innansjön så hade vi kommit så långt att vi var rätt så nöjda! Det var nästan vårkänning kring elden, tom flugorna vaknade till liv!

Nu var det tänkt att min morbror och moster skulle ta köksdelen - men det är en annan historia!

Återkommer snart med mera kring min fantastiska oas!

Tjing å ha det bäst!


Ovido - Quiz & Flashcards