Direktlänk till inlägg 9 december 2009

Tålamod - tålamod...

Av Kristina - 9 december 2009 12:01

... är inte min starka sida...

Jag blev fascinerad av mig själv igår igen... skulle vara duktigt och ta tag i renoveringen av toaletten nere. En liten toa som min kära hyresvärd har renoverat med att spackla gamla hål samt måla i en vacker neutral vit färg. Startar bra...Jag åker upp till IKEA o shoppar loss lite med goa vänner (ha ha ha shoppade för minst pengar...) och kom nöjd och belåten tillbaka till burebygden för att fixa allt klart!

För det första så tappade jag inspirationen på vägen - fann den igen igår och startade med gott mod upp arbetet... Två hyllor schvissade upp, detsamma gjorde en liten korg där jag har lite toalitteratur... Hej vad det går...

MEN där gjorde jag min första tabbe... ibland VET jag saker men jag förtränger dem på nåt vis... skulle skruva upp en spegel - och där hände det saker...

Skruvarna gick inte riktigt in... "ha" tänkte Kicks.. "tillfälligt bakslag... vi fortsätter".

NU skulle jag ha gått på gamla meriter o lagt ner arbetet - men si jag var INTE vis av gamla erfarenheter denna gång heller!!!!

Nej jag fortsatte (känner att jag eldar bara jag skriver...) och nu ståtar jag med två jättehål i väggen där mina handdukskrokar egentligen skulle ha suttit... J*lar!!!!

Har försökt smussla över dem med annat men bara vetskapen...

Ja ja... jag lär av mina misstag - eller?...


Så här ser det inte riktigt ut då... men med mitt temprament kunde det ha sett ut så här...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 januari 2014 11:18

Hej igen. Någon klok person sa... livet är det som händer medan du planerar framtiden... Typ... Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar... Livet här på bloggen har inte varit så aktivt direkt, men det händer ändå saker i livet, som kallas Lan...

Av Kristina - 21 mars 2013 11:18

Torsdag och veckans sista arbetsdag för imorgon är jag LEDIG!!! Sitter och finurlar över saker och ting - och har egentligen ingenting att skriva om. Tyckte bara att det var dags. Blev lite inspirerad av högläsning som vi hade på Kommunals expedition...

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja... Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta sk...

Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!! Tja hur var det nu med ri...

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07


Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag... Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och ...

Ovido - Quiz & Flashcards