Direktlänk till inlägg 24 februari 2010

Kallt, kallare, kallast...

Av Kristina - 24 februari 2010 11:47

Oops... det var ett tag sedan :( Skärpning IGEN!!!

Senaste inlägget var i december??? Funderar om det har hänt nåt sedan dess...

Tja, julen har ju förflutit - jobbade visserligen - men det var skönt på alla vis. Fick julklappar iår igen så helt förtappad har jag nog inte varit - tack tomten...


Den stora tilldragelsen sedan sista inlägget har varit att jag besökt Sorsele och beteendemedicin där (i dagligt tal - Sorselegården).

Det har varit en resa min vänner... har fått inblick i ett annat leverne och insett att det MÅSTE göras. Stressa MINDRE - ÄTA RÄTT - och försöka motionera så regelbundet som det går.

Flera trevliga bekantskaper, toppenhärliga personliga tränare, en fantastisk natur och stora förutsättningar till ändrat beteende. Det är ju bra...

... tills jag kommer hem. Det är då jobbet kommer att starta på "rikt"...


Nu har det gått rätt så bra. Kosten e inget problem - det känns kul att exprimentera med maten o olika kombinationer! Motion hinner jag med i den utsträckningen som jag har bestämt mig för. Det har resulterat i att frökens våg nu behöver bära 9 kilo mindre :) Problemet (eller förbättringsmöjligheten känns bättre) är avslappningen. Jag hade lovat mig själv att jag 20 minuter/dag skall ligga o slappa på en spikmatta. Nu har det inte blivit så snarare 40 minuter sedan jag kom hem... TOTALT!!!???

Hrm, varför finns inte den tiden, varför prioriterar jag bort den? har jag svårt för att säga "NEJ" ... vidare undersökningar fortsätter...


PS. Jag har hittat en fantastisk grupp att gå med i (facebook grupp...)

"MÅ FAN ta den som gnäller på att det är för varmt i sommar!!!" Tycker att det säger allt - så jag slutar där!


Kram kram på er :)



 
 
Ingen bild

Susanne Vestin

24 februari 2010 15:06

Hej Kicki,
Roligt att du är tillbaka på bloggen. Har varit förbi några gånger och saknat att du inte skrivit något.

Kram Susanne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 8 januari 2014 11:18

Hej igen. Någon klok person sa... livet är det som händer medan du planerar framtiden... Typ... Ja, jag hoppas att ni förstår vad jag menar... Livet här på bloggen har inte varit så aktivt direkt, men det händer ändå saker i livet, som kallas Lan...

Av Kristina - 21 mars 2013 11:18

Torsdag och veckans sista arbetsdag för imorgon är jag LEDIG!!! Sitter och finurlar över saker och ting - och har egentligen ingenting att skriva om. Tyckte bara att det var dags. Blev lite inspirerad av högläsning som vi hade på Kommunals expedition...

Av Kristina - 11 november 2012 18:27

Jaha då var det dags igen då... Rivning ja... Vi hade ju rivit tillbyggnaden eftersom det visade sig att det inte var någon barack under, så det var lätt att flytta. Det visade sig vara lösvirkes så beslutet blev att riva den och Lars o Birgitta sk...

Av Kristina - 9 november 2012 10:25

Nu har jag inte skrivit på ett tag för jag har rent inte haft tid... Men har även kommit på att jag kan skriva för att sedan spara det och bestämma när det skall publiceras :) Wow, Landströmskan lär sig massor varje dag!!! Tja hur var det nu med ri...

Av Kristina - 5 oktober 2012 14:07


Urk usch å fy... får jag börja med lite klagomål på denna fredagseftermiddag... Min kära mor ville att jag skulle gå till Bygg och mijlökontoret här i schtaan för att verkligen kolla att allt är ok när det gäller min nya stuga och flytt osv... Och ...

Ovido - Quiz & Flashcards